|
rodzaje psychologii, rodzaje psychoterapii rodzaje psychologii, forum psychologiczne, zaburzenia psychiczne, psychologia, psychoterapia, pomoc psychologiczna, koncepcje psychologiczne
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Mazi
Dołączył: 25 Sty 2010
Posty: 95
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 18:45, 20 Maj 2010 Temat postu: Nowe formy współpracy szkoły z rodziną |
|
|
________________________________________________________________________________
Autorka: Krystyna Drewniak
"Psychologia i Rzeczywistość" nr 4/2003
________________________________________________________________________________
O potrzebie i konieczności współpracy szkoły z domem rodzinnym mówi się
i pisze niejednokrotnie. Każdy nauczyciel zapytany na ten temat traktuje rzecz jako oczywistą, zrozumiałą i niezbędną. Gdy jednak pytamy o rezultaty współpracy słyszę cały szereg przyczyn, dla których nie układa się ona pomyślnie, np.:
- rodzice niechętnie przychodzą do szkoły szczególnie ci na którym nauczycielom bardzo zależy,
- zawsze bronią swoich dzieci,
- przeważnie starają się je wytłumaczyć.
Rodzice zapytani o swoje opinie zarzucają szkole zaniedbania organizacyjne, złe metody nauczania, nieprzestrzeganie zasad indywidualizacji, słaby autorytet, nie spełnianie funkcji wychowawczych a jedynie dydaktyczne, pozbywanie się dzieci sprawiających trudności. Obie strony widzą konieczność zmian, lecz rozwiązane tego problemu nadal pozostaje w sferze rozważań teoretycznych.
Mimo niewątpliwego wzrostu kultury społeczeństwa i zainteresowania rodziców własnymi dziećmi, wiedza pedagogiczna jest nadal słaba. Panuje często zasada jak najmniej ingerencji w sprawy dzieci poparta zasłyszanymi, gdzieś pseudo teoriami, które rodzicom szczególnie odpowiadają, gdyż uwalniają ich od odpowiedzialności i dlatego trudu szczególnie w sytuacji znacznego zaangażowania w pracę zawodową często obojga rodziców. W tej sytuacji wciągnięcie do współpracy ze szkołą szerokiego kręgu rodziców staje się nieodzowne.
Wśród czynników, które decydują o prawidłowym lub nieprawidłowym procesie wychowawczym na czoło wybija się rodzina z niezastąpionymi formami oddziaływania. Od wychowawczego funkcjonowania rodziny uzależniony jest w dużej mierze przebieg nauki szkolnej dziecka.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
|
|
Możesz pisać nowe tematy Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|