Forum rodzaje psychologii, rodzaje psychoterapii Strona Główna rodzaje psychologii, rodzaje psychoterapii
rodzaje psychologii, forum psychologiczne, zaburzenia psychiczne, psychologia, psychoterapia, pomoc psychologiczna, koncepcje psychologiczne
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Nowe formy współpracy szkoły z rodziną

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum rodzaje psychologii, rodzaje psychoterapii Strona Główna -> Artykuly psychologiczne online
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Mazi




Dołączył: 25 Sty 2010
Posty: 95
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 18:45, 20 Maj 2010    Temat postu: Nowe formy współpracy szkoły z rodziną

________________________________________________________________________________
Autorka: Krystyna Drewniak
"Psychologia i Rzeczywistość" nr 4/2003
________________________________________________________________________________

O potrzebie i konieczności współpracy szkoły z domem rodzinnym mówi się
i pisze niejednokrotnie. Każdy nauczyciel zapytany na ten temat traktuje rzecz jako oczywistą, zrozumiałą i niezbędną. Gdy jednak pytamy o rezultaty współpracy słyszę cały szereg przyczyn, dla których nie układa się ona pomyślnie, np.:

- rodzice niechętnie przychodzą do szkoły szczególnie ci na którym nauczycielom bardzo zależy,
- zawsze bronią swoich dzieci,
- przeważnie starają się je wytłumaczyć.

Rodzice zapytani o swoje opinie zarzucają szkole zaniedbania organizacyjne, złe metody nauczania, nieprzestrzeganie zasad indywidualizacji, słaby autorytet, nie spełnianie funkcji wychowawczych a jedynie dydaktyczne, pozbywanie się dzieci sprawiających trudności. Obie strony widzą konieczność zmian, lecz rozwiązane tego problemu nadal pozostaje w sferze rozważań teoretycznych.

Mimo niewątpliwego wzrostu kultury społeczeństwa i zainteresowania rodziców własnymi dziećmi, wiedza pedagogiczna jest nadal słaba. Panuje często zasada jak najmniej ingerencji w sprawy dzieci poparta zasłyszanymi, gdzieś pseudo teoriami, które rodzicom szczególnie odpowiadają, gdyż uwalniają ich od odpowiedzialności i dlatego trudu szczególnie w sytuacji znacznego zaangażowania w pracę zawodową często obojga rodziców. W tej sytuacji wciągnięcie do współpracy ze szkołą szerokiego kręgu rodziców staje się nieodzowne.

Wśród czynników, które decydują o prawidłowym lub nieprawidłowym procesie wychowawczym na czoło wybija się rodzina z niezastąpionymi formami oddziaływania. Od wychowawczego funkcjonowania rodziny uzależniony jest w dużej mierze przebieg nauki szkolnej dziecka.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum rodzaje psychologii, rodzaje psychoterapii Strona Główna -> Artykuly psychologiczne online Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin